Rok 2020 - dobry czas by transportować ponadgabaryty - transportujemy

przewóz ponadnormatywny

Jak łatwo się bowiem domyśleć niejednokrotnie

Tak zwany transport ciężki to jedno z tych zadań, które dla firm spedycyjnych jest trudne do wykonania. By realizować bowiem szeroko rozumiany skuteczny transport ponadgabarytowy należy posiadać nie tylko odpowiedn

Rok 2020 - dobry czas by transportować ponadgabaryty - transportujemy przewóz ponadnormatywny
i sprzęt, ale i doświadczenie. Warto zatem przed realizacją tego typu zadania zorientować się, czy spedytor posiada właściwe kwalifikacje. Co prawda w każdym transporcie to osoba przewożąca odpowiada za to, aby przesyłka dotarła bezpiecznie na miejsce, lecz ewentualne straty poniesie jednak klient. Dobrze jest więc dopilnować jak najlepiej całego procesu. Współcześnie dużą popularnością cieszy się chociażby transport maszyn. Jak łatwo się bowiem domyśleć, niejednokrotnie taki sprzęt musi wykonać swoją pracę w innym miejscu, niż zazwyczaj. Wówczas konieczne jest przewiezienie maszyny. Ciężko też nie zauważyć, że tego typu sytuacje zdarzają się coraz częściej. Dlatego też można śmiało założyć, że transporty ponadgabarytowe, będą cieszyć się coraz większym wzięciem wśród klientów.


Jednym z najczęstszych problemów z którymi

Jednym z najczęstszych problemów, z którymi zmagają się przedsiębiorcy z wielu dziedzin, takich jak: usługi budowalne, deweloperskie, automatyka przemysłowa czy też usługi wydobywcze jest transport maszyn lub też innych ciężkich ładunków. Na szczęście na rynku znaleźć można obecnie wiele firm, które w swoich ofertach zapewniają transport ponadgabarytowy. Większość z nich w swoich usługach oferuje transport ciężki, na który składają się: transport ładunków normatywnych i ponadnormatywnych, transport elektrowni wiatrowych, transport specjalistyczny czy też transport ładunków niebezpiecznych (ADN). Z uwagi na to, że bardzo często jest to ładunek o wysokiej wartości materialnej lub też materiały niebezpieczne, a usługi te oferowane są zarówno w transporcie krajowym, jak i międzynarodowym, przy wyborze firmy transportowej należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie towaru, a także ubezpieczenie, aby mieć pewność, że ładunek dotrze do miejsca docelowego w nieuszkodzonym stanie. Wobec tego warto dokładnie sprawdzić firmę transportową.


Podczas transportu ponadgabarytowego potrzebny jest pilot

Transport ponadgabarytowy dotyczy pojazdów spełniających konkretne wymogi. Są w nim wymagane określone typy zezwoleń dotyczące takich przewozów. Zezwolenia dotyczącą zarówno typów dróg, jak i samych pojazdów, które będą się nimi poruszać. Zostały podzielone na kilka konkretnych kategorii, z którymi należy się dokładnie zapoznać. Organizacją tego typu przewozów, zajmują się firmy świadczące usługi w kategoriach takich jak: transport maszyn, transport ciężki. Ich pracownicy zajmują się częścią logistyczną oraz organizacyjną, czuwają nad bezpieczeństwem procesu. Transportowane są między innymi: maszyny budowlane, ciągniki rolnicze, elementy infrastruktury (takie jak fragmenty mostów, np. ich przęsła), ciężkie sprzęty górnicze, konstrukcje dla branży budowlanej, energetycznej i rolniczej. Cenniki takich usług są zależne od firm. Podczas transportu ponadgabarytowego potrzebny jest pilot, a niezbędny w momencie gdy pojazd przekracza jakieś z wymaganych norm, np. jego masa całkowita jest większa niż 60 ton.


W jakich przypadkach potrzebny jest transport ponadgabarytowy?

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.